|
304[L]51 - SD 37 Iveco 160E30/Magirus
|
„Nowa” drabina Iveco Magirus w lubelskiej JRG 4 pojawiła się w miejsce podnośnika SDH 25 produkcji Bumar Koszalin, który przesunięto do zabezpieczenia rejonu JRG-2.
Pojazd pochodzi z 2009 roku i dotychczasową służbę pełnił w JRG 1 w Lublinie, gdzie został zastąpiony nową i wyższą SD 42, również w układzie Iveco/Magirus.
***
Numer operacyjny: 304[L]51
Numer rejestracyjny: LU 240K
***
Podwozie: Iveco MLC 160 E 30 FF
Wymiary (dł./szer./wys.): 9.750/2.500/3.380 mm
Rozstaw osi: 4.815 mm
Silnik: wysokoprężny, o mocy 220 kW/299 KM
DMC: 16.000 kg
Maks. dop. obc. osi przedniej: 5.800 kg
Maks. dop. obc. osi tylnej: 10.900 kg
Ilość/układ miejsc: 3/1+2
***
*Zabudowa: Iveco Magirus Brandschutztechnik GmbH, Ulm, Niemcy
Typ drabiny: DLA(K) 37 CS [obecne oznaczenie fabryczne: M 39 L]
Max. wys. ratownicza: 37,5 m (@ 75°)
Max. wys. robocza: 39 m
Podpory hydrauliczne: 4, system Vario
Kosz: 3-osobowy, max. obciążenie 270 kg, z dwoma wielofunkcyjnymi zaczepami
Park drabinowy: piecioprzęsłowy, suchy pion wzdłuż ostatniego przęsła + elastyczne przedłużenie do kosza; park wyposażony w reflektory.
*Wyposażenie pojazdu (m.in.):
- działko wodne
- stelaż do noszy
- ręczny szperacz
- oświetlenie pola pracy
- niezależne ogrzewanie kabiny (Webasto)
*Sygnalizacja pojazdu uprzywilejowanego:
- 3x lampa pojedyncza stroboskopowa Hänsch Nova
- 2x lampa kierunkowa diodowa Hänsch Sputnik Nano
- modulator Federal Signal PA 300
- sygnały pneumatyczne Martin Horn
*Sprzęt łączności:
-radiotelefon samochodowy (analogowy) Motorola GM360
* * *
Wyposażenie pożarnicze/ratownicze (m.in.):
-aparaty ODO
-latarki
-szelki asekuracyjne
-podstawowa armatura pożarnicza
-kasetony na węże
-piła do drewna
-podstawowy sprzęt burzący
-mostki przejazdowe
|
|