|
501[Z]26 - GCBA 8/60 - Scania R480/Wawrzaszek
|
Wyprodukowana w 2007 r. Scania zastąpiła w JRG Police GCBA 5/24 Jelcz 010R z 1997 r., który został przekazany do OSP KSRG Trzebież.
Co ciekawe, pierwotnie ogłoszony przetarg dotyczył samochodów czteroosiowych. Łącznie zakupiono 4 takie samochody. Trafiły one do JRG-2 Szczecin, JRG-2 Koszalin, JRG Kołobrzeg oraz JRG Police. Zakup był możliwy dzięki środkom z programu Interreg III 2007-2013.
* * *
Oznaczenie wg PN-EN 1846-1: samochód ratowniczo-gaśniczy S-2-3-8000-8/6000-1
Oznaczenie wg PN-79/M-51300: GCBA 8/60
* * *
Podwozie: Scania R480 CB 6x6 EHZ
Rok produkcji: 2007
Napęd: 6x6
Silnik: wysokoprężny, o mocy 480 KM
Kabina: typ CR 16, jednomodułowa, trzyosobowa o układzie siedzeń 1+1+1
DMC (admin.): 26.000 kg
DMC (techn.): 39.000 kg
DMC zestawu (admin. i techn): 40.000 kg
Maks. dop. obc. osi przedniej (admin. i techn.): 9.000 kg
Maks. dop. obc. osi drugiej (admin./techn.): 9.000/15.000 kg
Maks. dop. obc. osi trzeciej (admin./techn.): 9.000/15.000 kg
*Wyposażenie samochodu:
- fala świetlna
- 2x gniazdo i statyw szperacza pogorzeliskowego (przód + dach)
- dodatkowe lampy halogenowe
- pneumatyczny maszt oświetleniowy 2x1000W
- oświetlenie pola pracy (7 lamp halogenowych – w tym 2 na dachu)
- niezależne ogrzewanie kabiny i przedziału autopompy (Webasto)
*Sygnalizacja poj. uprzywilejowanego:
- belka świetlna diodowa CODE 3 PSE
- lampa pojedyncza stroboskopowa Elektra LBX-2000
- 2x lampa kierunkowa diodowa Federal Signal Microled 1G (grill)
- 2x lampa kierunkowa Wesem (tył)
- modulator Federal Signal AS 320
- głośnik Federal Signal MS100 Dynamax
*Sprzęt łączności:
- radiotelefon samochodowy analogowy Motorola GM360
* * *
Zabudowa: Inżynieria Samochodów Specjalnych Piotr Wawrzaszek, Bielsko-Biała
Materiał: kompozyt GRP
Rok zabudowy: 2007
*Układ wodno-pianowy:
- zbiornik wody 8000 l
- zbiornik śr. pian.: 800 l
- autopompa jednozakresowa Ruberg o wyd. 6000 l/min @ 8 bar
- dozownik śr. pian. 1/3/6 %
- DWP Akron Brass Style 3578 StreamMaster o regulowanej wydajności 1900-5700 l/min; maks. ciśnienie 14 bar; sterowane elektrycznie (również z kabiny kierowcy) lub (awaryjnie) ręcznie; obrót: 348º w płaszczyźnie poziomej, 135º w płaszczyźnie pionowej
- nisokociśnieniowa LSN
- 4x nasada tłoczna 75 (po 2 na bok)
- 2x nasada tłoczna 110 (po bokach)
- 3x nasada ssawna 110 (po bokach, tył)
- 2x nasada tankowania hydrantowego 75 (po bokach)
- 2x nasada tankowania hydrantowego 110 (po bokach)
- 3x nasada tankowania środka pianotwórczego 52 (2x przedział autopompy, dach)
- zraszacze podwoziowe – 3x 2 (pod przednim zderzakiem, przed 2. i za 3. osią),
* * *
Wyposażenie pożarnicze (m.in.):
- zestaw hydrauliki siłowej Lukas
- ręczny zestaw Holmatro
- motopompa pływająca Niagara
- agregat prądotwórczy
- wentylator osiowy
- pilarka łańcuchowa STIHL
- piła do stali i betonu STIHL
- aparaty ODO + butle zapasowe
- torba PSP R-1 + deska ortopedyczna
- koło ratunkowe
- hydronetka wodna
- 8x wąż tłoczny W-52-20-ŁA (160 m)
- 10x wąż tłoczny W-75-20-ŁA (200 m)
- 8x wąż tłoczny W-110-20-ŁA (160 m)
- 6x wąż ssawny 110
- prądownice wodne proste i typu turbo
- armatura wodna i pianowa
- drabina wysuwana trzyprzęsłowa
- drabina słupkowa DS 3,1
- mostki przejazdowe
- gaśnice
- sprzęt burzący
- sprzęt do zabezpieczenia miejsca zdarzenia
|
|