|
501[D]25 - GCBA 4/32 - Jelcz 442/JZS typ 015 [OPIS]
|
Ciężki Jelcz 442 milickiej JRG jest jednym z ostatnich samochodów tej serii wyprodukowanych przez Jelczańskie Zakłady Samochodowe. Opracowana w 1999 roku, przez Ośrodek Badawczo - Rozwojowy Z.S. "Jelcz", koncepcja odnowienia popularnych wersji Jelczy 010 i 014 zakładała polepszenie dostępu do sprzętu umieszczonego w skrytkach oraz stworzenie kabiny brygadowej bardziej przystosowanej pod wymogi straży pożarnej (aparaty ODO w oparciach, półki na drobniejszy sprzęt w kabinie). Stworzono dwa nowe modele zabudowy pożarniczej. 011 dla podwozia o napędzie szosowym oraz 015 dla Jelcza 442. Zabudowa pożarnicza pojazdu złożona jest z 3 modułów: sprzętowego, zbiornika oraz przedziału autopompy. Jednoczęściowa, kabina brygadowa typu 135 RL jest przeznaczona dla 6 ratowników.
W 2010 roku po zderzeniu z busem (na terenie powiatu oleśnickiego), milicki giecek wylądował w rowie na boku. Naprawę powypadkową samochodu przeprowadziła wrocławska firma Germaz.
* * *
Numer operacyjny: 501[D]25
Numer rejestracyjny: DMI A513
* * *
Oznaczenie wg PN-EN 1846-1: samochód ratowniczo-gaśniczy S-2-6-4000-8/3200-1
Oznaczenie wg PN-79/M-51300: GCBA 4/32
* * *
Podwozie: Jelcz P442 DS
Rocznik: 2000
Napęd: 4x4 (kat. II)
DMC admin.: 16000 kg
DMC techn.: 18000 kg
DMC zestawu: 32000 kg
Maks. dop. obc. osi przedniej admin./techn.: 7000kg
Maks. dop. obc. osi tylnej admin.: 10000 kg
Maks. dop. obc. osi tylnej admin.: 11500 kg
*Wyposażenie pojazdu:
- oświetlenie pola pracy: 5 lamp halogenowych
- maszt oświetleniowy
- gniazdo + statyw szperacza pogorzeliskowego
- nawigacja GPS
*Sprzęt łączności:
- radiotelefon samochodowy analogowy Motorola GM360
- radiotelefony nasobne Motorola
*Sygnalizacja pojazdu uprzywilejowanego
- belka świetlno-dźwiękowa Elektra serii LZ
- 2x lampa pojedyncza LED Gamet (maszt, tył)
- 2x lampa kierunkowa pulsacyjna Wesem
- generator sygnałów dźwiękowych Elfir ZURA 1120/24
* * *
*Zabudowa: Zakłady Samochodowe „Jelcz” S.A., Jelcz-Laskowice
*Układ wodno-pianowy:
- zbiornik wody o poj.: 4000 l
- zbiornik środka pianotwórczego: 400 l
- autopompa: ŚFUP o wydajności 3200 l/min @ 8 bar
- DWP o regulowanej wydajności 1600-2400 l/min
- niskociśnieniowe szybkie natarcie (przedział autopompy)
- 4x nasada tłoczna 75 (2x tył, lewa strona, przedział autopompy)
- 2x nasada ssawna 110 (przedział autopompy)
- 2x nasada tankowania hydrantowego 75 (prawa strona)
- 2x nasada tankowania środka pian. 52 (lewa strona, dach)
* * *
*Przewożone wyposażenie (m.in.):
- drabina przystawna aluminiowa 3-przęsłowa
- drabina słupkowa
- zestaw hydrauliki siłowej Holmatro (pompa spalinowa, nożyce, rozpieracz ramieniowy, osprzęt)
- wentylator oddymiający
- motopompa pływająca
- pilarka do drewna
- sprzęt burzący i pionierski
- sorbent
- torba PSP R-1 + deska ortopedyczna (w kabinie)
- 10x odcinek węża tłocznego W-52-20-ŁA
- 16x odcinek węża tłocznego W-75-20-ŁA
- armatura wodna i pianowa
- 4x aparat OUO (w kabinie)
- agregat prądotwórczy
- sprzęt do zabezpieczenia i sprzątania miejsca zdarzenia
|
|